2008. április 8., kedd

A Web 2.0 kialakulása

A „régi” statikus Web nem adott lehetőséget arra, hogy a felhasználó reflektáljon az általa megtalált információkra. A cégek csak reklámozhatták termékeiket, de a vásárlók kérdéseiket, reklamációikat e-mail formájában juttathatták el, így más az oldalt látogatók közül azt senki sem láthatta.

A koncepció lényege, hogy a felhasználó nem csak statikus weboldalakat nézegethet, hanem sokoldalúan használható eszközöket kap. Ezek az eszközök akár egyes szoftverek funkcióit is átvehetik, és arra is alkalmasak, hogy használójuk mással is megoszthassa tevékenysége eredményét. Így egész közösségek profitálhatnak, az egyes személy eredményeiből.

Az „olvasott” Web „írott-olvasott” Webbé válik, az információáramlás egyirányúsága megszűnik, a passzív fogyasztó tartalomkészítővé és -szolgáltatóvá válik.

Nincsenek megjegyzések: