2008. április 8., kedd

A változtatás keretei

A Könyvtár 2.0 létrejötte a változ(tat)ás szükségességére épül, melynek alapja
· új felhasználók bevonása,
· új szolgáltatások kialakítása,
· a változó felhasználói igényekre történő gyors válasz.

A változtatások integrálásának lépései a szervezeti rendszerbe:
Új szolgáltatás, illetve szolgáltatás korszerűsítésének céljából tartott ötletbörze (Brainstorming). Fontos, hogy a szervezet minden szintjét, minden munkatársát és a felhasználókat is bevonják. Ez utóbbiakat csoportokra bontva a módszer lehet interjú vagy kérdőív, illetve különböző korosztályok, felhasználói szokások szerint csoportos interjú, kérdőívezés.
A szolgáltatás megtervezése.
A szolgáltatás bevezetése (pontos menetrend alapján).
A szolgáltatás folyamatos értékelése, visszacsatolás (feedback), szükség esetén beavatkozás, módosítás.

A szervezet tehát kialakítja a
· vizsgálati csoportot,
· a tervező csoportot,
· és az értékelő csoportot.

Nincsenek megjegyzések: